Come away with me 遠走高飛 Norah Jones

2011011410:00


總是有這樣的歌手﹐當我們第一次與他們的歌聲邂逅時﹐就備感親切﹐仿彿相識已久。他們的歌聲與音樂所散髮出的親密感受﹐他們精緻詮釋歌曲所煥發的光影吸引了我們﹐美麗的形像在我們的想像力中翩然成型。

諾拉‧瓊絲 Norah Jones《遠走高飛》將爵士﹑靈魂﹑鄉村﹑民謠流行元素溫暖而自然地調和﹐融合的過程中渾然天成的消弭了音樂的界限。


Come away with me in the night
Come away with me
And I will write you a song

Come away with me on a bus
Come awayswherhey can't tempt us
With their lies

I want to walk with you
On a cloudy day
In fieldsswherhe yellow grass grows knee-high
So won't you try to come

Come away with me and we'll kiss
On a mountaintop
Come away with me
And I'll never stop loving you

And I want to wake up with the rain
Falling on a tin roof
While I'm safe there in your arms
So all I ask is for you
To come away with me in the night

Come away with me


中文翻譯:

今晚跟著我遠走高飛
遠走高飛
我會為你寫一首歌

跟著我搭巴士遠走高飛
到那個他們無法用謊言誘惑我們的地方

我想要跟你一起
走在一個有雲的好天氣裡
走在一個綠草和膝蓋一般高的原野裡

難道你不想來嗎
跟著我遠走高飛
我們將在山的高峰相吻
跟著我遠走高飛
我會一直愛著你

我想聽到雨落在錫皮屋頂上的樂音醒來
那時我會安穩地窩在你的臂彎裡
所有一切都是為了你

今晚跟著我遠高飛

遠走高飛