Sometimes Love Just Ain't Enough

2012032722:58


原來只有愛是不夠的,因為愛人之間要面對和接受挑戰的更多的是如何去理解對方的需要和感受。
假如兩個人對愛的信心不夠堅定的話,單是需要與感受就足可以毀滅一切愛。



所以,愛真正是一種藝術,一種技巧,要愛,就要在愛中不斷的學習

(網路轉貼)










《Sometimes Love Just Ain't Enough》
 by Don Henly and Patty Smith

I don't wanna lose you, I don't wanna use you
just to have somebody by my side
And I don't wanna hate you, I don't wanna take you
But I don't wanna be the one to cry

我不想失去妳,也不想利用妳,
只是想有個人陪伴在我身旁。
而我也不想去恨妳,也不想擁有妳,
但我不希望我是最後哭泣的人。

That don't really matter to anyone, anymore
But like a fool I keep losing my place
And I keep seeing you walk through that door.

這些事對任何人都已經不再重要了,
但我像個傻瓜似的迷失自己,
只是傻傻的看著妳走出門口。

But there's a danger in loving somebody too much.
And its sad when you know it's your heart you can't trust
There's a reason why people don't stay where they are
Baby sometimes love just ain't enough

愛一個人太深是危險的,
可悲的是當你愛到連你都不敢相信自己。
那就是為何人們總是不停留在原地的原因,
親愛的有時只有愛是不夠的。

Now I could never change you.
I don't wanna blame you
Baby you don't have to take the fall.

事到如今我不能再改變妳什麼,
也不想指責妳什麼。
親愛的你不需要承擔這錯誤。

Yes I may have hurt you
But I did not desert you.
Maybe I just want to have it all

是的,也許我傷害了妳,
但我並沒有離開妳,
也許我只是想要得到一切。

It makes a sound like thunder.
It makes me feel like rain
And like a fool who will never see the truth
I keep thinking something's gonna change

那就像是晴天霹靂的聲音,
也使我感到像身在大雨中,
我像是個看不到真相的傻子般,
只是一直想著去改變某件事。

But there's a danger in loving somebody too much.
And its sad when you know it's your heart you can't trust
There's a reason why people don't stay where they are
Baby sometimes love just ain't enough.

愛一個人太深是危險的,
可悲的是當你愛到連你都不敢相信自己。
那就是為何人們總是不停留在原地的原因,
親愛的有時只有愛是不夠的。

And there's no way home
when it's late at night and you're all alone
Are there things that you wanted to say
Do you feel me beside you in your bed
there beside you where I used to lay

已經沒有回頭路了,
當夜深人靜而妳獨自一人時。
這就是妳要對我說的事情嗎?
妳感覺的到我在妳枕邊嗎?
在我曾經依偎過的妳身邊。

And there's a Danger in Loving somebody too much
And it's sad when you know it's your heart they can't touch
There's a reason why people don't stay who they are
Cause baby sometimes love just ain't enough
Baby sometimes love just ain't enough.

愛一個人太深是危險的,
可悲的是當你發現沒有人能瞭解你的心。
那就是為何人們總是不會停止改變的原因,
親愛的那就是為何只有愛是不夠的。
親愛的有時只有愛是不夠的。


  •   Gloria 於 2012-05-12 03:10 7F
  • 愛到了是可以奮不顧身的~愛到無怨尤啊~



  •   蘇珊 於 2012-03-28 19:58 6F
  • 俗話說『愛對卡慘死』....

    就算愛情會讓你精疲力竭痛苦煎熬

    縱然是水深火熱~~愛上了一個人終究無法回頭

    大都還是火裏來水裏去的走一回不是嗎?! 


  • 版主於 2012-03-30 02:15 回覆
    呵呵~精闢的分析,獨到的見解   哈~



  •   還是 寒 於 2012-03-28 07:38 5F
  • 有時 只有 愛是不 夠的.....  認同
  • 版主於 2012-03-30 02:14 回覆
    恩恩~~ 謝謝寒貓來 讚聲!  



  •   mary霞 於 2012-03-27 23:41 4F


  • 版主於 2012-03-28 00:02 回覆

  •   mary霞 於 2012-03-27 23:41 3F


  •   蘇珊 於 2012-03-27 23:38 2F
  • 好有感覺的歌.......『愛一個人太深是危險的,』

    但是愛情常常是未知的冒險~~

    為了那份不可測的『深』我們義無反顧奮不顧身..至死地而後生...




  • 版主於 2012-03-28 00:03 回覆
    到了  置死地而後生的地步啦???



  •   Hyaline 於 2012-03-27 23:24 1F
  • 好好聽的歌哦。。。

    有時候愛的太深真的是種危險。。。
  • 版主於 2012-03-28 00:06 回覆


    嗯啊~~所以需要縮放一下  呵呵!