[聽歌] Chris Brown - Say Goodbye

2011122922:21
 




男女之間的交往關係,走到了一個地步,其中一方發現無法再繼續下去,有時僅經過幾次約會,便有所體認,有時是幾個月,有時是一年,有時甚至是好幾年,無論多久,只要體認的這段感情沒有未來或沒有前途可言,或是彼此難以滿足對方的需求了,此時分手是必經之途。

談戀愛總是難免會遇到要分手的狀況,與其歹戲拖棚,倒不如妥善的道別,因為沒有前景和共識的感情,投入越多時間和感情,到頭來只是浪費了彼此寶貴的時間。

就傷痛的程度而言,在約會或是戀愛階段的分手,固然傷心是難免的,畢竟是要離開自己真心喜歡的人,但是比起離婚那種彷彿死了一次的痛,在痛苦和復原的時間上,戀人階段的分手比較容易承受。

因為無論怎麼說總是有一方會傷心吧!






Baby come here and sit down, let's talk寶貝,過來坐下,我們談談 
I got a lot to say so I guess I'll start by我有好多話想對你說,我猜想我將如何開始 
Saying that I love you,就從「我愛你」開始吧 
But you know, this thing ain't been但是你知道,這是不可能完成的 
No walk in the park for us我們沒有在公園漫步 
I swear it'll only take a minute我所發的誓言也只有一分鐘而已 
You'll understand when I finish, yeah你會明白的,當我已經決定 
And I don't wanna see you cry我不希望看到你哭泣 
But I don't wanna be the one to tell you a lie so但是我也不想成為那個欺騙你的人 

How do you let it go? When you,你怎麼才能放的開?當你 
You just don't know? What's on,當你不明白,發生了什麼事 
The other side of the door你不知道另一邊發生什麼事情 
When you're walking out, talk about it當你走出去,談論它的時候 
Everything I tried to remember to say我試圖記起我想說的所有事情 
Just went out my head但它們卻從我腦袋中消失 
So I'ma do the best I can to get you to understand我必須記我最大的努力使你明白 


There's never a right time to say goodbye總是沒有適當的機會向你說「再見」 
But I gotta make the first move但是我必須走出這第一步 
'Cause if I don't you gonna start hating me因為如果我不能開始,我會恨我自己 
Cause I really don't feel the way I once felt about you因為我已經沒有那種我們曾擁有的感覺 
Girl it's not you, it's me親愛的,這不管你的事,是我 
I gotta gotta figure out what I need我必須清楚地指出我所需要的 
There's never a right time to say goodbye總是沒有適當的機會向你說「再見」 

But we know that we gotta go但是我們彼此都知道我們必須離開 
Our separate ways我們彼此分開,各走各的路 
And I know it's hard but I gotta do it,我知道這很難,但是我必須這麼做 
And it's killing me我很痛苦 
Cause there's never a right time 
Right time to say goodbye總是沒有適當的機會向你說「再見」 


But now your heart is breaking現在我的心碎了 
And a thousand times I成千上萬次我都在問我自己 
Found myself asking, "Why? Why?"「為什麼,為什麼」 
Why am I taking so long to say this?為什麼我說了這麼多 
But trust me, girl I never但是請你相信我,我從來沒有 
Meant to crush your world麼有打算摧毀你的世界 
And I never我從沒有 
Though I would see the day we grew apart雖然我想看到我們分開那天是什麼樣子 
And I wanna know我想知道 



Girl I hope you understand親愛的,我希望你能明白 
What I'm tryna say.當我說這些的時候 
We just can't go on我們無法在繼續 
Pretending that we get along假裝我們還在繼續相處 
Girl how you not gonna see it?親愛的,你怎麼不明白 




Listen to your heart傾聽你的內心 
Girl you know,親愛的,你會明白 
We should be apart, baby I我們必須分開 
I just can't do it但是我卻開不了口 
I, I just can't do it我不能 
Listen to your heart傾聽你的內心 
Girl you know,你會明白的 
We should be apart, baby寶貝,我們必須分開 I 
I just can't do it可我說不出口 
And sometimes it makes me wanna cry有時候,這令我想哭 
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh [4x] 
Do you hear me crying?你聽見我在哭泣嗎