「音樂」 Craig David ft Sting - Rise & Fall

2012072702:29
 












Sometimes in life you feel the fight is over                            Greatest Hits
有時你感覺到人生的奮戰已經結束
And it seems as though the writings on the wall 
就好像刻劃在牆壁上的那些字一樣

Superstar you finally made it
你終於成為超級巨星
But once your picture becomes tainted
但一旦你的照片開始腐朽
It's what they call 
這就是人們說的
The rise and fall
人生的起起伏伏

I always said that I was gonna make it
我總嚷嚷著我將會有所作為
Now it's plain for everyone to see
現在該讓大家看見我的成就了
But this game I'm in don't take no prisoners
但我參與的這場人生遊戲不許失敗
Just casualties
只是會受到傷害

I know that everything is gonna change                   Craig David
我知道事事無常
Even the friends I knew before me go
甚至有些故友比我先死去
But this dream is the life I've been searching for
但這就是我人生中一直以來所追尋的夢想

Started believing that I was the greatest
去相信自己是最優秀的
My life was never gonna be the same
我的人生不會一成不變
Cause with the money came a different status
因為金錢帶來社會階級的不同
That's when things changed
這就是事情開始不同的時候

Now I'm too concerned with all the things I own
現在我太專注於我所擁有的東西
Blinded by all the pretty girls I see
我面前穿梭的漂亮女孩們讓我失去理智
I'm beginning to lose my integrity
我開始要失去正直的自我                                           Sting

(副歌串場)

I never used to be a troublemaker
我從未試圖去當一個愛惹麻煩的人
Now I don't even wanna please the fans
現在我甚至不想去取悅我的粉絲
No autographs
不要再叫我親筆簽名
No interviews
不要再採訪我
No pictures
不要再對我拍照
And less demands
少一點要求吧

Given advices that were clearly wrong
不要給我建議那對我來說都是錯的
The type that seemed to make me feel so right
這種模式似乎讓我感覺很好
But some things you may find can take over your life
或許你可以找到足以掌握自己人生的關鍵事物

Burnt all my bridges now I've run out of places
燒燬所有我可通行橋樑 現在我不知道該往哪裡去
And there's nowhere left for me to turn
現在我無處可去
Been caught in compromising situations
只好被迫乖乖讓步
I should have learned
我應該要學習

From all those times I didn't walk away
從過去我未轉身離開時
When I knew that it was best to go
當我知道這是最好離開的時候
Is it too late to show you the shape of my heart
現在讓你知道我心意都太晚了

(副歌串場)

Now I know
現在我知道
I made mistakes 
我犯了一些錯
Think I don't care
自以為不在乎
But you don't realise what this means to me
但你不瞭解這對我的意義為何
So let me have
所以給我
Just one more chance
就給我最後再一次機會
I'm not the man I used to be
我將不是過去的那個我
Used to be
不再是過去的我

Sometimes in life you feel the fight is over 
有時你感覺到人生的奮戰已經結束
And it seems as though the writings on the wall 
就好像刻劃在牆壁上的那些字一樣

Superstar you finally made it
你終於成為超級巨星
But once your picture becomes tainted
但一旦你的照片開始腐朽
It's what they call 
這就是人們說的
The rise and fall
人生的起起伏伏

 


  •   纖塵 於 2012-07-27 23:51 2F


  •   蘇珊 於 2012-07-27 14:07 1F
  • 很有意義的一首歌...不錯的聲音組合喔